Flowing Details

img_2787

 

img_2765

 

Three pictures from February 7

16 thoughts on “Flowing Details

  1. Det rör på sig iallafall och skapar många intressanta och spännande formationer.

    Konstigt att det inte går att klicka på dina bilder så de blir större. Vi har ju samma tema och jag har inte gjort något utan, återigen, det bara blev så. Fast minns jag rätt så ville du inte heller ha det så men som besökare kan det ibland kännas värdefullt att förstora upp en bild för att lättare kunna se detaljer. Det var bara en tanke :-D

    Like

    1. Jag tror att det är en medveten inställning, att det inte ska gå att klicka på bilderna (kvar sen förra temat) och jag vill inte ändra på det nej även om jag vet att många gärna vill kunna göra just så. Jag vill inte ha någon vattenstämpel i bilderna så därför förminskar jag dem till bloggen istället, så även om de skulle gå att klicka på så blir det just inget större.
      Tack ändå för dina synpunkter (som jag absolut förstår) och kommentar om bilderna Anita.

      Liked by 1 person

  2. Den första bilden föll mig verkligen i smaken :) Det är som ett rökmoln efter ett bombnedslag, med allt skum där i vattnet. En bild på temat “Någonting har skett”.

    Like

  3. Även här vackra abstrakter av vatten och is. Här får jag dock associationer direkt, små krokodiler i den nedersta och ryggrad i den mellersta. Den översta får fortsätta att vara helt abstrakt bubblig och skummig. Mycket intressanta foton som man kan betrakta länge.

    Jag förstår inte detta med att du inte vill har vattenstämpel, vad då för vattenstämpel? Även jag skulle tycka att det skulle vara bra om man kunde få bilderna lite större, de är ju bra mycket större för dig, eller hur? Jag menar för oss som börjar bli svagsynta för att inte säga svagsinta.

    Like

    1. Kul att fantasin drar iväg utifrån ens bilder, det känns som ett gott betyg och krokodiler och ryggrad, jaa varför inte.
      Att sätta namn på bilderna kallas (tydligen) för vattenstämpel, jag förstod inte heller det uttrycket från början då jag tänkte vattenstämpel på brevpapper eller sedlar då det ju är något helt annat. Men det tycker jag förstör vissa bilder så därför vill jag inte ha det och du svagsint??? Nej du det tror jag inte ett dugg på. Och jag vet att jag är lite tjurig med bilderna, men det står jag för.

      Like

      1. Haha, kanske inte svagsint då, men mina ögon spelar mig spratt och det är därför jag oftast klickar på bilder för att få upp en större bild. Varför har du en vattenstämpel på bilderna om du inte gillar den? Klart att du ska ha bilderna som du vill ha dem, men tydligen skulle flera vilja kunna ha förstoringsfunktionen.

        Like

        1. Nej, det är ju det jag inte har, vattenstämpel men det vore ett alternativ tyckte Anita. Och om du väntar nån månad eller två så kanske jag ändrar mig, he he he! Jag brukar ha svårt för förändringar så de brukar ta tid. Jag förstår absolut varför ni vill kunna förstora bilderna, det är bara jag som är tjurskallig!

          Like

          1. Jag förstod inte hur du menade. Menar du att du har bilderna små för att ingen ska lockas knycka dem och att alternativet är större bilder och vattenstämpel?

            Like

            1. Exakt, var lite otydlig där. Kanske låter förmätet men det är inte roligt att se sina bilder där de inte hör hemma. Har varit med om det och det gillar jag inte.

              Like

              1. Nej, det är klart att man inte vill att de ska användas av obehöriga. Jag har ändå tänkt att det inte är någon större fara.

                Like

Something on your mind?

