Gnälligt livstecken…

Frusen käke?
Frusen käke

Nu börjar jag tycka att livet är lite tjurigt och motvalls. I onsdags låste sig min käke så pass att jag inte kunnat öppna den tillräckligt för att kunna vare sig stoppa in bestick med mat eller tandborsten. Jag har bara kunnat äta flytande föda sedan dess, som om jag inte redan var less på det sen operationen veckan innan?

Virus?
Virus

I torsdags slog influensan till och både jag och sonen har legat i feberyra med hosta och rinnande näsor och ögon. Idag är första dagen jag orkat hålla mig vaken hela dagen och jag börjar se ljuset i tunneln. Jag har även klarat av att borsta tänderna om nån undrar…

Mitt i strömmen
Käringen i strömmen

Hoppas att ni andra mår gott!

Mvh
Häxan Surtant!

 

P.S. Närkefödda personer får visst gnälla!! När vi är som mest positiva säger vi “-däh går allri’!“D.S.

18 thoughts on “Gnälligt livstecken…

  1. Hå, hå, vad trist med sjukdomar och käke! Jag hade själv en käklåsning för några år sedan, vet precis hur det känns! Inte kul alls!

    Like

      1. För mig var det en disk i käkleden som hamnat snett. Jag kunde bara öppna munnen en liten bit. Gick till tandläkaren som klippte till träpinnar i ökande bredd. Dessa skulle jag använda för att successivt bända upp käken. På så sätt skulle man tvinga tillbaka disken. Det tog några veckor innan jag kunde öppna käken fullt ut men tandläkarens metod fungerade. Idag är jag i stort sett återställd, kan känna av lite smålåsningar ibland men inget så stort som den gången.

        Like

        1. Skönt att det gick att lösa så smidigt ändå. Jag hoppas det gör det för mig också. Hade ingen aning om att det ens kunde inträffa men tänker att det kan ha hänt i samband med min operation av visdomständerna. Skönt att du inte behövt råka ut för det igen.

          Like

  2. Men stackars Lena, Kära Häxan Surtand, nej Surtant var det visst ;-) Det låter verkligen inte kul men är glad över att du orkar med ett livstecken mitt i allt jobbiga. Skönt ändå att ljuset börjar synas i tunneln och efter det här är du iallafall en erfarenhet rikare, om än det är en klen tröst. Härligt också att du håller både humor och humör uppe. Gnäll på du, alla har full förståelse, jag skulle gnälla minst lika mycket själv, om jag vore i dina kläder. Det är iallafall säkert att du kommer att bli bra och jag håller mina tummar för att resan dit inte är lång, = ett par dagar.
    Varm kram och sköt om dig så gott det nu går ❤❤

    Like

    1. Tack snälla Anita för din omtanke och utan humor skulle livet nog ta död på en (inte av detta iofs). Jag försöker ta hand om mig och ser fram emot att bli frisk och komma ut med kameran nu. Abstinensen är stor. Kram 💜

      Liked by 1 person

  3. Men hu! Det verkar vara så att har det börjat så fortsätter eländet. Sen tycker jag att man underkänner sitt lidande om man kallar det gnäll, man har all rätt att klaga när det är jobbigt. Hoppas nu att din käke hittar sitt rätta läge och att ni återhämtar er från influensaeländet! Jag ryser när jag minns förra säsongens feberyror, i höstas tog jag för första gången en spruta för att mota sånt. Dina bilder är verkligen bra illustrationer till din belägenhet, den frusna käken är bara så snygg. Fortsätt krya på er!

    Like

    1. Ja lite så känns det ibland utan tvekan men nu är jag iallafall på bättringsvägen (hoppas jag) och kan öppna käken något sånär. Och du har rätt, det är skillnad på gnäll och lidande absolut. Influensan är inte att leka med och vi har haft tur och klarat oss många år så jag ska väl vara tacksam ändå. Tack snälla du för dina värmande ord, de uppskattas mycket.

      Like

  4. Det är en mänsklig rättighet att få gnälla…man mår fan så mycket bättre efteråt…terapeutiskt liksom.
    Krya på dig!
    Idag har jag varit ute och jagat hökuggla hela dagen…helt slut i gammelkroppen…soffan nästa å sen zzzzzzzzzzzz…typ!
    Gonatt! :-)

    Like

    1. Tack så mycket Stefan och visst måste man få gnälla lite ibland, det känns definitivt bättre efteråt :D
      Jaga ugglor kan inte vara lätt att hinna med dem? Hoppas du inte fick ont i kroppen av att sova på soffan!!

      Like

Something on your mind?

