Energetic

Rapids
Rapids
12 thoughts on “Energetic

  1. Snyggt och såå typiskt Lena. Gillar vad jag ser, tycker om det svarta som bryts av det forsande vattnet vilket ger liv åt bilden och samtidigt skapar ett vackert mönster.
    Nu håller jag på att testa och har ändrat tema. Fråga: Hur fick du en så pass stor header i jämförelse med min. Kan man ändra. Kanske inte det viktigaste just nu och jag har inte bestämt ännu vilken header jag ska ha men får prova mig fram :-)

    Like

    1. Tack så hjärtligt Anita, och roligt att du ser en typisk Lena-bild. Det betyder ju att jag är på väg åt rätt håll på nåt vis, så det gjorde mig riktigt glad.
      Det där med bildstorleken i headern beror nog på vilka mått man har på bilden från början när du laddar upp den (om du nu inte redan löst det sen du skrev här sist). Jag sparar alltid header-bilderna på ungefär 1600×450-550 pixlar och sen hoppar jag över beskärningen. Jag vet inte om du är hjälpt av det, men jag hoppas. Är bilden för kort (dvs mindre än 1200pixlar) blir den för liten i headern).

      Liked by 1 person

      1. Blir glad över att du blir glad Lena. Tror mig veta eller iallafall känna att du är på väg åt rätt håll, det vill säga den väg och den image som känns bäst och som är du. Dina bilder och texter har ju en personlighet och framtoning som ingen annan har och som ingen annan någonsin kommer att ha, just för att du är du.
        Själv vacklar jag en hel del och när jag kom hem från Malaysia kändes det jättekonstigt att inte veta vad jag ville med min blogg, vilken inriktning och varför. Kanske därav orsaken till att jag hoppade på 365 Foton igen, för att hålla bloggen vid liv medan jag fortsätter fundera över vad jag egentligen vill. Att fotografera känns inte som ett måste, det är snarare ett begär, vill lära mer och skapa en egen image. Ja, det är iallafall en liten bit på den långa ibland slingriga vägen tills det känns att man hittat rätt.

        Headern ! Väljer jag en bild så måste den anpassas efter de mått som temat valt. Kan inte se annat men det känns heller inte så viktigt.

        Like

        1. Det var mycket fina ord Anita, som jag ska spara i hjärtat. Nu vet jag ju inte hur länge du har hållit på med foto, men det är ju inte helt lätt att hitta sin väg och den förändras ju såklart också över tid vart efter man lär sig och ser på saker i sin omgivning. Men också utifrån var man befinner sig rent själsligt för stunden också tänker jag och inte blir man någonsin färdig utan det är väl en livslång (om man nu är fast) resa. Själv känner jag som du att det är ett slags begär, fast ett bra begär. Det är ju både lättare och svårare att vara med i en fotoutmaning om man inte riktigt vet vart man vill tänker jag. Svårare för att tiden till annat foto minskar och lättare för att man har teman att leta motiv utifrån, även om det inte alltid är det lättaste. Jag tycker ändå jag ser en viss Anita-känsla i dina bilder, framförallt en viss färgskala som går i umbra/sienna men även andra klara färger. En positiv känsla. Jag tror nog man hittar den där egna känslan långt innan man själv är medveten om den egentligen men kanske att det tekniska gör att det tar tid att få gram den så man kan se det själv?

          Lustigt det där med headern (även om det kanske inte är så viktigt) men jag kan styra ganska mycket i storlek själv och jag betalar inget för min sida, så det borde ju även du kunna göra tänker jag. Nåja, det löser sig kanske med tiden och jag kikade in lite snabbt hos dig och tycker även att gamla inlägg verkar fungera bra trots att du bytt tema.

          Liked by 1 person

          1. Tror vi har hållit på med fotografi ungefär lika länge. Fick min första systemkamera år 2011 och var helt novis men har sen dess fotograferat nästan varje dag. Det som ständigt är åsidosatt är det där med att lära, både tekniskt och bildmässigt. Har inte ro nog att läsa manualer men har mina kurser på Moderskeppet som jag kikar på ibland. Fast visst lär jag hela tiden ändå genom att titta på resultatet av det jag fotograferar. Är en bild inte bra så vill jag naturligtvis veta hur den hade kunnat bli det. Nej, tror inte heller att man någonsin blir färdig utan hela tiden utvecklas genom att söka ny vägar och vinklar. Tur är väl det, annars lutar det åt stagnation ;-)

            Headern var ju lätt som en plätt ! Struntade i att anpassa bilden och då blev den stor och större vill jag inte ha den. Återgick till min gamla men kommer nog att byta den när jag hittar någon som känns bättre = Förnyelse :-D
            Ha en bra Valentine’s Day Lena !

            Like

            1. Då har och gör vi ungefär samma resa med fotograferingen, vi började ungefär samtidigt och har visst varit och är lika entusiastiska. Och stagnation vill vi inte veta av ;-)
              Så bra att du löste det där med headern, jag tänkte väl att det borde vara lika enkelt för dig också. Det gäller ju bara att komma på det hela. Snyggt att du fått länkarna i menyn i färg också, jag antar att det bara går med egen domän. Skitsnygg ny profilbild har du valt också!!
              Tack så mycket, dagen gick sin gilla gång, hoppas du hade en fin Alla hjärtans dag du också.

              Liked by 1 person

              1. Länkarna i färg “bara blev så” när jag valde bakgrundsfärg och har inget att göra med egen domän. Roligt att du gillar min nya profilbild och nu får jag önska dig en skön torsdag.
                Tiden går så fort Lena, det gäller att ta tillvara på de små guldkornen i tillvaron.

                Like

                1. Aha, det var märkligt/intressant, det där med länkarna. Jag trodde att det berodde på att du hade premium. Man får ju fler alternativ per tema då. Tack så mycket och detsamma Anita!

                  Liked by 1 person

Something on your mind?

