Ice on the Rocks

7 February 2017
7 February 2017
7 February 2017
7 February 2017

These two pictures where taken yesterday with toes felt just like those icy bubbles. They say good art is made by suffering, but when it comes to photography I think freezing is not good for the outcome of sharpness. The sun and hard winds can really fool you this time a year, it was only -4 degrees celsius but felt like -34!! Some of them got sharp enough, despite the coooooold weather, so there’s more where this one came from but now I’m off.

And no, no good whisky to go… Have a nice day!

 

9 thoughts on “Ice on the Rocks

  1. Så var vi där igen, samma motiv, haha! Den här bubbelisen har jag också foton på, har sparat närbilderna. Dina bilder är så konstnärligt vackra, gör sig väldigt bra i sv/vitt. Om tårna: jag har sedan jag började använda sockor av alpackaull aldrig mer frusit om fötterna. De är tunna men otroligt värmande. Skulle ha handlat fler par på marknaden i tisdags men drog iväg till isen i stället.

    Like

    1. Ja, det där med is är som sagt en passion. Jag kan inte låta bli att ta bilder när jag ser den. Jag har fler som ligger och väntar i pipeline. Det lät väldigt bra, de där sockarna av alpacksull, det ska jag nog försöka få tag i. Annars fick jag tips om att det ska finnas sockar med värmeslingor i, men ditt alternativ lät både bättre och vackrare. Tack snälla för din fina kommentar.

      Liked by 1 person

  2. Vad roligt att se Lena, nya isbilder i svartvitt! Särskilt den första bilden tyckte jag om, med vattnet som kommer ned till vänster om isen. Visst har det varit riktigt kallt och rått dessa dagar. Men extra skönt att komma igen sedan igen, och gå igenom bilderna :)

    Like

    1. Tack så mycket Gustav, roligt att du gillade isen. Det finns fler bilder från detta tillfälle, både i färg och svartvitt. Själv tycker jag det är både roligt och tröttande att gå igenom bilderna när jag kommer hem faktiskt. Kan kanske bero på min osäkerhet om vad som är nåt att ha och inte. Men skönt att komma in i värmen, det är det.

      Like

Something on your mind?

