Inför mötet

Cross

 

Hide

 

looked

 

14 thoughts on “Inför mötet

  1. Hoppas att mötet gick bra, det glittrar inte av istapparna, de är bara kalla och i de översta hotar att fall ner i nacken på dig. Men mittenbilden faller mig mycket i smaken.

    Like

    1. Nej, det var ett bedrövligt möte där de som var viktigast inte ens behagade komma. Ibland känner man på sig att det inte blir bra. Den översta bilden fick mig att tänka på korsfästelse och den känns hotfull. Kul att du tyckte om mittenbilden, det tackar jag för.

      Like

      1. Så tråkigt. Nu ser jag vad du menar med första bilden, verkligen hotfullt. Du kämpar verkligen och det låter som det är mest i motvind. Hoppas att det kan vända så att det börjar kännas att det händer något positivt.

        Like

          1. Kan det handla om var man bor? Vår ena livsnjutare har stora problem just nu, han orkar inte gå i skolan av olika skäl. Men skolan ställer upp helt och försöker med alla medel få till den hjälp han behöver.

            Like

            1. Det kan nog handla om vart man bor iofs även om jag av erfarenhet vet att det är i princip lika illa oavsett var man bor. Det hänger oftast på rektor och personal och vad jag sett via kontaktnätet om man går iåk 1-6 eller 7-9. Man är mer benägen att hjälpa och förstå ju yngre barnen är. När de blir äldre ska de ha lärt sig att “skärpa till sig”. Sen finns det bra skolor också, men de är ytterst sällsynta idag.

              Like

    1. Ja, inte blir en glad precis när vissa låter prestige gå före väl och ve för personen i fråga. Tack och jag är mer än förbannad!!

      Like

    1. Ja visst är de imponerande dessa stora tunga istappar, märkligt att de håller sig kvar. Det är inte första gången så jag är van, men det är sorgligt när prestige går före omtanke och viljan att göra gott och följa lagar. Tack så mycket Kristallina.

      Liked by 1 person

Something on your mind?

