OBS!/N.B

↓ for English!

På Svenska

Jag har beslutat att avfölja en massa bloggar då det bara stressar mig att kika i “readern”. Däremot kommer jag fortsätta att kika in hos er via mina länkar, men då när jag känner att jag har tid och lust. Jag känner att jag behöver följa min egen väg i min egen takt.

brick wall

Jag hoppas ni förstår.

Lena


In English

I have decided to unfollow a bunch of blogs because the reader is very stressful to me. But I will still check in on you through my links when I feel I got the time to do it without stress. I need to follow my one way in my on pace.

my way

I hope you understand!

Lena

33 thoughts on “OBS!/N.B

    1. I could hold your hand if we took a walk there :)
      Thank you very much for your understanding Debbie, it’s much appreciated. I will try to take care, and I hop you do too!

      Like

  1. Kloka du!!! Saker och ting som ger stress-känsla, prestation, måste-känslor… Dom bör eller faktiskt! måste man rensa bort. Jag jobbar själv med mina känslor som skapas av och till gällande sociala medier. SÅ ofta som det dåliga samvetet tagit över. Som när jag inte varit tillräckligt aktiv och kikat runt hos alla men jag talar med mig själv att det jag gör ska kännas bra och får inte vara måsten och ge mig dåligt samvete. Du är så klok!!! Fortsätt så :)

    Like

    1. Jaa du det där dåliga samvetet är nog min värsta fiende här, jag känner av det hela tiden tyvärr. Men som du säger så måste man ibland rensa och rensa ganska hårt för att slippa dessa krav och måsten man sätter upp i sitt huvud. Ingen lätt sak, men valet är inte bättre i längden. Tack snälla för ditt förstå(e)nd(e)!! Det behövde jag höra!

      Liked by 1 person

  2. Ja, du har ju läst på min blogg om FB och jag har ju också tidigare skrivit om och på bloggen det där med att kommentera till höger och vänster…i längden blir det ju ohållbart när man vill vara ute och fotografera helst och inte sitta vid datorn för mycket…annat än när man kommer hem med bilder som ska laddas in…oftast är jag så jävla trött efter en dag ute så jag orkar bara inte med att ladda upp bilderna ens en gång utan tar det dan efter…jag känner precis samma som du och har full förståelse.
    Skönt att se att det är fler som går i samma tankegångar…jag vill ju att det ska kännas avkopplande med foto, naturen och fåglar och inte känna att man måste kommentera… så jag kikar in på bloggarna då och då utan att kommentera om det inte är något speciellt…wow liksom.
    För din del är det ju kul att kika in hos dig eftersom du är från “trakten” så att säga…och då blir det lite extra motivering att då och då lägga ett par rader. :-)

    Like

    1. Ja precis, det är ju fotograferandet som är det som är roligast och jag har tyvärr väldigt låg stresströskel och även saker som är roliga tar energi. Det gäller att hitta en balans och lagom med in och utgång av den där energinivån. Och jag vill lägga min tid på själva fotograferandet i första hand och om det sen blir ork och lust över så är det ju ok. Men det är så lätt att det känns som ett måste tyvärr. Och jag håller med dig, alltid lite extra kul att hitta någon som man känner igen ställena som fotona är tagna på. Tack för att du tog dig tid att skriva ner dessa tankar, det är som sagt skönt att inte vara ensam om att fundera på detta. Ha det gott Stefan!

      Like

  3. You should not feel obliged to follow a blog Lena, all the time slot you in, you want to see or comment you make yourself. Nothing is mandatory.
    Nice weekend

    Like

  4. Om du visste “how much I understand”. Det är helt otroligt att vi får dåligt samvete för att vi inte kommenterar eller gillar. Det finns faktiskt dagar då man inte orkar, vill göra något annat eller helt enkelt inte kan. Det finns ett liv utanför bloggandet också som kräver en hel del(otroligt nog).
    Helt rätt alltså och ha en riktigt trevlig helg!

    Like

    1. Tack för igenkänningen, det känns vra som sagt att inte vara ensam och det håller jag med om, livet består ju av så många olika delar. Det gäller att dela på gracerna. Hoppas din helg blir fin också, själv ska jag på kalas :)

      Liked by 1 person

    1. Tack Gustav, måste tala om också att jag inte kan kommentera hos dig längre. Kommentarerna fortsätter att ge sig ut på hemlig ort i cyberspace så jag svarar på den där “orren” här istället.
      Det var så att jag fotograferat en fågel som jag la ut på mitt dåvarande instagramkonto och skrev att det var en orre (eller kanske tjäder, jag minns inte). Eftersom jag är så långt en fågelexpert det går att komma så hade jag såklart fel och det påpekade en viss, för oss välkänd fotograf att det faktiskt var en korp. Så det var bara att ta fram skämskudden och tacka för kunskapen och skratta.

      Like

      1. ARGH! Så irriterande. Det du skrev på “Snäckan” kom dock fram som det skulle… kollat skräpposten i Blogger igen, ingenting där.

        Haha, ja men det är så man lär sig… men förstår det var retligt ;D

        Like

        1. Jag bytte strategi och kommenterade via open id istället för med namn och webadress, då funkade det.
          Ja, men jag är van… har en förmåga att göra bort mig D:

          Like

      1. Igår uppförde sig kommentarerna konstigt. Det var många som jag fick skriva två gånger. Jag kollar ofta att de finns där just för att det händer ibland att de “smiter”.

        Like

        1. Ja, jag också. Jag har också märkt att kommentarer försvinner ibland, men det har inte varit på WP-bloggar utan på blogger. Trist och mycket retfullt om man skrivit en längre kommentar.

          Like

          1. Jag minns inte exakt vad jag skrev, men något om att det är klokt av dig och att jag inte följer någon just för att inte bli stressad. Jag har själv inte hittat någon balans än, med inlägg, klickande och smärtor, men prövar att inte sitta och tveka och leta för länge med fotona innan jag gör ett inlägg. Vad gäller kommentarer så tar jag några bloggar i sänder.

            Like

            1. Den där balansen är svår, men så är det ju med övriga livet också tycker jag. Att hitta balansen mellan ork, lust och måsten. Det är väl bara att pröva sig fram helt enkelt och se vad som fungerar. Viljan är tyvärr större än energin många gånger.
              Det är oerhört skönt att inte behöva kika i readern måste jag säga, det blir med ett helt annat lugn jag kikar in direkt på bloggarna nu. Det är skönt att känna att det är jag själv som bestämmer vem jag ska besöka.

              Liked by 1 person

Something on your mind?

