Sura Gubbar

Sura gubbar
23 November 2016

Idag var jag och kikade om det fanns någon is kvar vid en av mina favoritåar.Jag har varit där otaliga gånger och har även bott i närheten. Jag har gått där efter sörmlandsleden sommar som vinter, vår som höst, men idag var det någon som inte gillade min närvaro alls.

En sur gubbe kom farande i bil en stund efter att jag parkerat och klivit in i skogen och undrade vad jag höll på med. När jag glatt visade upp kameran och svarade att jag fotograferade blängde har riktigt surt på mig och backade tillbaka och försvann med en rivstart. Själv stod jag snopet kvar och tittade efter bilen, tyvärr kom jag inte på vem det var förrän han försvunnit för då hade jag bett honom hälsa hem till sin fru som jag vet vem det är.

Fönster
18 Januari 2017

Tyvärr förstörde han ju känslan i kroppen, så efter en stund gav jag upp och åkte därifrån. Trist!

22 thoughts on “Sura Gubbar

    1. Sura människor över lag kan förstöra en hel dag. Vid tillfällen som dessa önskar jag att jag hade någon mer med mig då är det lättare att liva upp stämningen igen om man är flera.
      Tack så mycket!

      Liked by 1 person

  1. Trist med sura gubbar!! Tycker synd om frugan som behöver dras med honom för jämnan😳 Gillar i alla fall dina bilder, dagens blå tolkning med droppar på kvisten är väldigt vacker. Synd att inspirationen försvann tillsammans med gubben!

    Like

    1. Ja surisar kan hålla sig inne och hemma tycker jag, och jag hoppas att han inte är lika sur på hemmaplan. Tack så mycket för din kommentar.

      Like

Something on your mind?

