Träd som jag

Innanför
Innanför
Kluven
Kluven
Trött
Trött
23 thoughts on “Träd som jag

    1. Ja, precis, så mycket lättare än att ta selfies och så mycket snyggare, he he! Ja, jag vet inte vem av oss som är mest nött och avskavd, jag eller träden. Tack snälla du!

      Like

    1. Ja visst gör man, kanske är därför det är så lätt att känna sig besläktad med träden. För att de är lätta känna igen sig i och att hitta mänskliga drag i? Speciellt drag man får med åren. Tack så mycket för din kommentar Jan-Olov, den uppskattas.

      Like

  1. Det sista är så underbart, gammalt, klokt och vackert. Man fylls av vördnad, som när man möter en riktigt gammal människa. Ibland säger man att det inte finns något så levande som ett dött träd, på grund av alla insekter och andra djur som lever tack vare trädets mull. Tänkvärt… :)

    Like

    1. Om du visste hur länge den trädstammen gäckat mig. Jag har nog gjort bortåt tio försök vid olika tillfällen det senaste året för att få en bild jag är nöjd med på den. Den ligger i en svår vinkel i en sluttning i skogen med träd runt om så jag har haft problem att få till det på ett bra sätt, och skuggorna som varit på fel ställe olika tider på dygnet och årstider vid mina besök på platsen så det gör mig extra glad att du gillar just den bilden. Sen känns det ju lite extra bra att du skriver klok då det är en form av känslomässiga självporträtt ;-)
      Tack så hjärtligt Gustav för dina tankar och så fick jag lära mig ett nytt ord – mulm, alltid kul att lära sig.

      Like

    1. Tack så hjärtligt Kristallina för din kommentar. Den gläder mig extra då jag som jag skrev till Gustav haft ett elände att få till den någotsånär som jag vill. Trist att du känner dig trött dock. Hoppas du känner dig piggare och gladare imorgon.

      Liked by 1 person

    1. Jag har nog också fastnat lite i mitt inre, vilket jag gärna gör när jag känner att jag behöver förändring, vare sig det är i det lilla eller det stora. Tack så jättemycket!

      Like

Something on your mind?

