Is vid åkanten

Idag hittade jag lite isbildningar vid åkanten när jag skulle fotografera fallet vid Nävån. Där gick jag i allsköns ro och försvann i naturupplevelsen bakom linsen och sprang rätt in i en gammal vän som jag inte sett på många många år, Inger. Hon var ute med sin vän som fågelskådade och hon fotograferade löv.

Gissa om jag blev glad, så den fortsatta känslan passade väl ihop med de färggranna bilder jag hittade idag, kylan till trots. De svartvita bilderna får ni se när jag lyckats bestämma mig för vilka jag tycker bäst om…

Klicka på de små bilderna för att se dem i större format.

 

[By the Stream]

22 thoughts on “Is vid åkanten

    1. Ja det är is på spindeltrådarna, jag antar att det är dagg som frusit till när kylan kom på morgonen.Inget jag sett tidigare, så det var en nyhet för mig att det händer.
      Tack så mycket John.

      Liked by 1 person

  1. Do you already have ice on the branches … nice though …. just as well that you have not created a black / white images because these pictures are quite nice

    Like

    1. The ice is only by the stream so far, the rest of the ground is not frozen.
      Thanks Leo, and I do have some black and white photos too, but only of the stream, not the leaves.

      Liked by 1 person

  2. Men oj! Jag har aldrig sett någon nedisad spindeltråd! Så vackert, något att längta efter. Vackra poetiska bilder som får mig att längta efter istiden som ligger framför oss nu, förhoppningsvis. Jag hittade is i min zinkbalja, med infrusna löv, men jag var för ivrig med att stjälpa ut den, skulle ha väntat någon dag så att den hade tjocknat.

    Like

    1. Nej, jag hade inte heller sett det tidigare, frusen spindeltråd så det var en härlig upplevelse. Så synd att du hade så brått att tömma zinkbaljan, det hade nog kunnat bli riktigt vackra bilder annars.
      Och visst är det härligt med isen som förhoppningsvis kommer snart, den är ju så vacker att ta bild på.
      Tack så mycket för din fina kommentar.

      Liked by 1 person

Something on your mind?

