Misty Light I

26 oktober 2016
26 oktober 2016
26 oktober 2016
26 oktober 2016
36 thoughts on “Misty Light I

  1. Oh, sol som bryter genom dimma är bland det vackraste man kan se. Så fina foton! Jag har väntat och vänta på dimman men den kommer aldrig.

    Like

  2. Åh, så vackert. Just så såg det ut när jag åkte hem från jobbet igår morse efter att ha suttit i bilen och försökt få bort dimman på insidan i typ 20 minuter. Och halt var det dessutom. Nu verkar det vara lite mildare den här morgonen. Ha en bra dag :)

    Like

    1. Ja nu börjar halkan komma om morgnarna, alltid lite obehagligt varje år när det börjar. Du kör väl försiktigt?
      Ja det var ett märkligt ljus igår morse, nästan lite grågrönt och spöklikt innan solen hittade ut.
      Skönt att det inte verkar lika halt idag.
      Tack så mycket för din kommentar och sov sött!

      Liked by 1 person

  3. Härliga bilder. Jag har faktiskt aldrig fotograferat dimman, bara varit irriterad att den är “i vägen”. Den första är vacker där solen försöker tränga igenom dimman och den andra är, enligt mig, skräckfilms älskare, hämtad från just en skräckfilm :) Mystisk som att, vad ska hända… Bra fotat Lena :) Du gav mig också idéer, att fota dimma, se om jag klarar det lika bra som du gjort, att verkligen skapa något med bilderna och inte bara ett foto på dimman :)

    Like

    1. Tack snälla John. Klart du måste ut och fota dimma om du är skräckfilmsälskare, det är ju perfekt väder för läskiga stämningar i bilder om man så vill. Och klart du fixar det…bara att leka fram och se vad som händer :)

      Liked by 1 person

  4. Verkligen vackert med dimma 🙂 Det va dimma här igår morse, halt som snor,,,trodde knappt jag skulle ta mig till jobbet.😬😶 sen idag tillbaka till 9plusgrader 🙃

    Like

    1. Det hade varit halt som snor här också igår tydligen, som tur var behövde jag inte häva mig ut så tidigt. Idag som du säger var det plus plus igen, men det blåser och är riktigt ruggigt ikväll även om solen tittat fram en stund idag. Tack så mycket!

      Like

  5. Så himla fint med dimman och solen som försöker komma fram. Tycker också mycket om sista bilden. I början visste jag inte om jag gillar bilen där men nu tycker jag att den tillför något med sin blanka yta.

    Like

  6. Enormt vackra bilder (inte bara i detta inlägget), men om en synpunkt tillåts så kanske kvisten i förgrunden i nedarsta bilden skulle ha trollats bort. Då hade den blivit ÄNNU bättre. Bilen i bilden gör annars bilden perfekt.

    Kram!
    /Skvitt

    Like

    1. Klart att synpunkter tillåts :)
      Jag förstår precis vad du menar och i vanliga fall hade jag också valt att beskära bilder så kvisten inte kom med, jag hade dock en tanke med att lämna den kvar…men den var kanske inte en så bra tanke :)
      Tack för din feedback Skvitt!

      Liked by 1 person

      1. Nej, inte beskära bilden, bara trolla bort kvisten. Men du kanske inte har program för det. Det finns ju på nätet, gratis. Det är jag ganska säker på, men jag kan inte säga något på rak arm. Jag använder ju Photoshop så jag har inte kolla på andra program eftersom mitt kan göra allt jag behöver göra. Det kan man numera bara hyra från Adobe. Förr gick det att köpa och kostade skjurtan.

        /Skvitt

        Like

        1. Jag har ett gratisprogram, men använder i princip aldrig det till annat än förminska bilderna innan jag postar dem. Ibland rätar jag upp en annars bra bild eller beskär något, men annars vill jag helst göra bilderna klara direkt i kameran. Det är en av de utmaningar jag tycker mest om med fotografi, och att lära mig photoshop har jag inte det minsta lust med. Det finns det andra som är suveräna på redan och tycker är kul så det överlåter jag till dem som tycker det är kul.
          Tack ändå för tipset.

          Liked by 1 person

          1. Jo, det blir ju en större utmaning när man vet att det måste bli rätt från början, så som det ju oftast var på den analoga tiden. Numera är det ju så frestande enkelt.

            Ibland har jag bilder som jag tycker haltar i skärpan, men som jag i övrigt gillar. Då kan det hjälpa med Phs. Här är ett exempel på en sådan bild:

            /Skvitt

            Like

Something on your mind?

