Höstnära vid ån

Genomfall
Genomfall
Profilen
Profilen
Ytspänning
Ytspänning

Solen sken på förmiddagen när jag satte mig i bilen för en tur till ett naturreservat några kilometer från där jag bor, men det mulnade snabbt på så det blev lite ändringar i tankebanorna och en tur till en närbelägen liten å istället. Så kan det gå när vädret ändrar sig, men det blev ett par skapliga bilder av helt annan karaktär än jag hade i åtanke och förutom dessa tre så har jag några till som jag sparar till ett annat inlägg. Alla tre bilderna är tagna idag [2016.09.26]

16 thoughts on “Höstnära vid ån

  1. Stilla vemod känner jag när jag tittar på dessa bilder. Tala gärna om var du ser profilen. Finstämt vackra höstbilder, ändrade planer är inte alltid sämre planer och så har man det andra kvar att se fram emot.

    Like

    1. Jaa du, hur ska jag förklara det…uppe till höger där den tunna grenen är bildar den för mig en ansiktsprofil med stor näsa där några löv på rad (horisontellt är ögonbryn och under ett löv som öga och under böjen på grenen (näsan) ligger ett löv som mun. Kan du se den nu? Lite Picasso-stuk på profilen, men ändå så var det den jag såg.
      Kan tänka mig att de flesta ser dessa bilder som lite vemodiga över att det är höst och sommaren är över.
      Tack så mycket!

      Liked by 1 person

Something on your mind?

