Den förtrollade höstskogen

22 september 2016
Nävsjön 22 september 2016

Jag har märkt att jag allt oftare kommer hem med fler svartvita bilder än färgbilder, trots att jag älskar färg och speciellt nu på hösten när skogen glöder. Jag har inte heller med mig lika många bilder hem som tidigare utan jag tittar och väljer lite mer nu innan jag knäpper. Här är dock en av få färgbilder från en tur Nävsjön i morse.

Igår var jag till biblioteket för att se om de hade några intressanta böcker om olika fotografer, men det var definitivt inget som prioriterades. Jag hittade inte något av intresse, men vet inte heller riktigt vad jag ska leta efter så om nån har nåt bra tips så tar jag tacksamt emot det.

 

29 thoughts on “Den förtrollade höstskogen

  1. Ser underbart ut – en fin morgon förstår jag. Fotoböcker…jag vet inte. Det blir att jag tittar på nätet. Men nog finns det väl om och av Klum och Brutus Östling?

    Like

    1. Jo det finns det säkert, men jag är i första hand ute efter de tidiga fotograferna.
      Och ja det var en mycket fin morgon, tack Ann-Christine.

      Like

  2. The light through the woods is beautiful, Lena :)
    I just noticed in your sidebar that you don’t take part in the challenges. I hadn’t realised it before. Better to pursue your own thoughts and interests. I often think so too. :)

    Like

    1. I particiated in way to many challenges before that I almost forgot what I like to photograph. It is funny and you can learn a lot from them, but it is also a limitation in a way and the time to create after your own mind decreases.
      Thank you very much Jo for your nice comment, it was a lovely morning to stroll in the forest.

      Like

  3. Så ska det ju se ut! Jättefint med det silande ljuset. Jag tror att fotograferandet har perioder då man inriktar sig på olika typer, för dig sv/vitt just nu.

    Like

    1. Ja så är det alldeles säkert, att man går igenom olika faser och även att man ser saker i ett nytt ljus efter hand som man lär sig mer. Tack så hemskt mycket för din fina kommentar.

      Liked by 1 person

      1. Att jag skriver “ju” beror på att jag var i skogen för en vecka sen och tyckte att jag inte fick de foton jag ville ta. Kände mig besviken.

        Like

        1. Vissa dagar är det som förgjort att få till det som man tänkt sig. Idag när jag åkte ut för att få en liten fotostund fick jag ingen ro alls i kroppen och kom hem utan en enda bild tagen. Det är mycket sällsynt, men det har hänt någon gång tidigare.

          Like

Something on your mind?

