Hubris (Hybris 209/366)

I have always been that kind of person who ran hiding when someone put out a camera, even as a little girl. A couple of years ago something happend in my life that really made me think about who I really was and how my life became what it is today.

I know some people really don’t like looking at self portraits and selfies, and believe that it is only to gain likes and about looks. I don’t agree with that at all, and I read a really great post about taking self portraits as a development of who you are at Malin Ellisdotters blog. Unfortunately her great blog is down for the moment and I’m not sure she will be back blogging again, but she made me start thinking about this which I am greatful to.

These pictures are just a start for me to get used to see myself, then I am going to look further in to myself for finding out more about who I am, where I belong etc, but don’t worry, I will not post them here on my blog. I haven’t got hubris yet ;-)

 

This post is also part of the –

Photo Challenge 366/2016 in Swedish

106. Hybris

~ Lena

 

Till utmaningssidan, klicka på bilden nedanför.

2016_365_1

Till min temalista

 

Back to start

31 thoughts on “Hubris (Hybris 209/366)

  1. Här blir jag rörd av både text och bilder. Det där med att inte vilja bli fotograferad sitter i sen jag var barn och än idag blir jag stel och konstig när en kamera riktas mot mig. Mina passfoton, som är ett måste, ser alltid hemska ut och jag tycker jag är ful. Dina rader är så tänkvärda och dina bilder så otroligt fina. Uppskattar verkligen att du vågar och att du bjuder på dig själv. Ett inlägg som jag lägger på minnet Lena !

    Like

    1. Tack så hjärtligt Anita för dina tankar och för att du delar med dig av dig själv. Mina passfoton och körkortsfoton är också hemska. När jag skulle ta körkort så tog jag ett foto från nian och skickade in för att slippa ta ett nytt av denna anledning. Det gick igenom så jag klarade mig den gången. Jag har aldrig kännt igen mig i de foton som finns om jag inte har klätt ut mig eller gjort miner.
      Tack än en gång för dina ord Anita!

      Liked by 1 person

  2. A very interesting idea Lena. I too much prefer to take photos than have photos of me taken! Lovely photos too.

    Like

  3. Min vackra fina syster!! Jag var ju linslus när vi växte upp, men tycker inte om att se mig själv på kort numera. Din text är tänkvärd, vad ser man hos sig själv som gör att det är så svårt med “selfies” eller självporträtt?! Sista bilden är allis underbar 😍 Ovant men fantastiskt att se dej le så på bild finaste 💗

    Like

    1. Tack söstra mi ❤ Ja vad är det man ser eller är det kanske det man inte ser men vet som man saknar i de egna bilderna? Från linslus till skyggmus? ;)

      Like

  4. Jättefina bilder! Särskilt den nedre med dig och kameran, så smart lösning på ljuskälla! Tänkvärd text dessutom. Jag var likadan, ända upp till för kanske 5-6 år sedan, då började jag tvinga mig till att vara med på bilder och att ta selfies. Det är ju roligt både för sig själv och för barn och andra i sin vänkrets om det finns bilder kvar.

    Like

    1. Ja det vore ju trist om ens barn inte har ett enda bildminne kvar. Det är väl märkligt det där med foton egentligen, oftast tycker man ju att alla andra ser ut som sig själva men att man själv ser jättekonstig ut. Modigt av dig Annette och stort tack för din kommentar.

      Liked by 1 person

      1. Jag brukar tänka att det är så märkligt att barnen alltid blir så bra på bild, medan jag aldrig blir det. Jag tror man måste gilla läget och tänka att bättre än så här blir det inte, och det duger.

        Liked by 1 person

  5. Håller med övriga om att det är fina självporträtt. Känner igen mig själv att inte gärna vara med på bild. Roligt att just detta har vänt för dig, jag är inte riktigt där själv! :)

    Like

Something on your mind?

