Ants leave

Sign of spring
Sign of spring (cropped)

~ Lena

 

Back to start

14 thoughts on “Ants leave

    1. Thank you very much. The have just been waking up after the winter and was running around in a hurry. I was lucky to cath these two when the said hi to each other beford running along.

      Like

    1. De hade fullt sjå. Det bar knappt det gick att hitta nån myra utanför myllret att fotografera. Jag tog några på lite längre avstånd men det var så fullt att de knappt går att se att det var myror. Och tack så mycket för fin kommentar.

      Like

  1. Aha, myrorna är i gång! Deras färger gör sig bra mot de torra löven på din bild. Fint vårfoto! Jag måste berätta att jag fick skola om mina livsnjutare, de två äldsta barnbarnen från ett hysteriskt myrhat till ett nyfiket och vördnadsfullt betraktande av deras flit.

    Like

    1. Vilken fin bedrift, myror kan ju såklart vara lite obehagliga när man är liten eftersom de är lite oförutsägbara på sina promenader.

      Like

      1. Jag är övertygad om att man överför beteenden. Om föräldrar och morfar utbrister “Usch, myror!” och far upp som raketer där de har suttit, så präglas de små. Det tog lite tid, men sen letade de efter myror och andra insekter. De fick mig att se charmen hos gråsuggor, vilket jag inte hade gjort tidigare, haha!

        Liked by 1 person

Something on your mind?

