Utställning (115/366)

Photo Challenge 366/2016 in Swedish

334. Utställning

334. Utställning
334. Utställning

Konsten på utställningens gemensamma nämnare är att den är tryckt på Stentryckeriet i VikmanshyttanTyvärr fick jag inga bra bilder därifrån eftersom jag känner mig obekväm att ta bilder i sån här miljö, men litografierna var till salu och jag hade gärna köpt en av Leif Ericssons tavlor om jag haft råd.

~ Lena

 

Till utmaningssidan, klicka på bilden nedanför.

2016_365_1

Till min temalista

 

Back to start

16 thoughts on “Utställning (115/366)

    1. Litografierna var väldigt fina och färggranna. Jag vet inte varför jag känner mig så obekväm, jag frågade ändå om det var ok att ta bilder.

      Like

  1. Vi verkar vara en del som känner av den där obekvämheten… Stentryckeriet i Vhyttan är ett trevligt ställe, inrymt i den gamla Konsumbyggnaden. Väl värt ett besök, både tryckeriet och orten i sig.

    Like

    1. Ja, det är kanske därför de flesta av oss smyger omkring i naturen. Ja, jag kikade på deras hemsida och det verkade riktigt intressant. Jag har ju själv jobbat i tryckeribranchen en period men aldrig kommit i kontakt med just stentryck.

      Like

  2. Vad roligt, älskar att gå på konstutställning. Det är så spännade att se olika motiv som människor skapat, vissa väldigt bra, andra mindre bra :-) Då jag ofta ser andra som fotograferar gör jag det också men skulle ingen annan göra det skulle även jag känna mig lite obeväm. Men så länge det är tillåtet är det ju helt ok.
    Finstämd bild men önskar att du gått lite närmre för att bättre kunna se detaljer i motiven. Kul med länkarna !! Såg många fina tavlor ;-)

    Like

    1. Ja visst är det kul med utställningar och allt gillar man ju inte men det är ändå roligt. Bästa utställningen jag varit på var av en glaskonstnär som gjorde tvåmeters stora skulpturer. Så häftigt. Minns tyvärr inte namnet just nu.
      Meningen med fotot var ju bara att visa att det var en utställning, jag har några halvdassiga närbilder som kanske dyker upp framöver.

      Like

  3. Det är som du skriver: det finns ett skäl till varför vi strövar ensamma omkring ute i buskarna. Men jag har tappat den där respekten för sådana miljöer, finns det ingen förbudsskylt så fotar jag. Däremot har jag svårt att rikta kameran mot människor. Och i stimmiga miljöer kan jag inte fota.

    Liked by 1 person

Something on your mind?

